Današnji svijet nezamisliv je bez masovnih medija. Život u razdoblju elektroničkih medija koji se nevjerovatnom brzinom razvijaju iz dana u dan dovodi do sve većeg medijskog utjecaja kako na odrasle tako i na djecu. Budući da su mediji svugdje oko nas, uključujući posao, vrtić, školu, vlastiti dom, neizbježan je doticaj medija s djecom.
Artikulacijski poremećaji odnose se na sustavne poremećaje izgovora jednog glasa ili skupine glasova, a nastaju zbog toga što dijete ili odrasla osoba ne može motorički izvesti određeni glas.
Djeca, učenici s disleksijom urednog su intelektualnog statusa. Vrlo često su maštoviti, inovativni, kreativni, oštroumni, radoznali, intuitivni, polisenzorno opažaju svijet, mogu raditi više stvari usporedno, slagalice slažu bez sheme, razmišljaju u slikama, umjetnički su tipovi...
U ovom blog postu donosimo prilagođeni pregled nekih od najčešćih znakova koji mogu upućivati na disleksiju, a specifičniji su s obzirom na dob djeteta. Prilagodbu smo radili sa stranica National Council for Special Educationa...
Ne postoji jednoznačna definicija disleksije. Važeća definicija Međunarodne udruge za disleksiju glasi: "Disleksija je specifičan poremećaj učenja neurobiološkog porijekla. Karakteriziraju ga poteškoće s preciznim i / ili tečnim prepoznavanjem riječi i slabe pravopisne i dekodirajuće sposobnosti. Te su poteškoće obično rezultat nedostatka fonološke komponente jezika koji je često neočekivan u odnosu na ostale...
Kao što smo spomenuli u prethodnom blogu, prije nego dijete bude u stanju razumjeti matematiku treba ovladati predmatematičkim vještinama. Razvijenost tih vještina signalizira spremnost za usvajanje matematike. U terapijskim programima bez obzira ima li dijete osam ili petnaest godina potrebno je posvetiti dio vremena razvijanju predmatematičkih ili pomoćnih vještina...
Matematička osobnost učenika odnosi se na stil učenja matematike i pristupa matematičkoj problematici. Govoreći o dominantnoj hemisferi na jednom kraju kontinuuma nalazimo učenika s kvantitativnom matematičkom osobnosti, a na drugom kraju kontinuuma učenika s kvalitativnom matematičkom osobnosti...
Danas znamo da ljudi računaju tek posljednjih desetak tisuća godina. Prema tome, korištenje mozga za matematičke operacije u ljudskoj je evoluciji relativno nova pojava. Neka djeca imaju teškoće isključivo u području matematike. U literaturi nalazimo podatak da specifične teškoće u učenju matematike ima 5-7 % učenika...