“Naučiti kako učiti najvažnija je životna vještina.”– Tony Buzan
Učenje je kompleksna vještina koja se sastoji od primanja, bilježenja, organizacije, razumijevanja i pamćenja informacija te njihovog korištenja. Kao i sve druge vještine (primjerice plivanje, vožnja bicikla i sl.) kontinuiranim radom moguće je savladati i vještinu aktivnog učenja.
- teškoće u učenju (primjerice disgrafija, disleksija, diskalkulija i sl.) i/ili poteškoće s održavanjem koncentracije koje često ostaju neprepoznate
- manjak motivacije
- nisko samopouzdanje
- nepoznavanje vlastitog stila učenja
- nedovoljno predznanje
- primjena strategija učenja koje ne odgovaraju specifičnostima i stilu učenja pojedinca
- nedovoljno razvijene organizacijske vještine

1. Početna procjena uključuje:
- Intervju s ciljem prikupljanja relevantnih informacija
- Utvrđivanje uzroka teškoća korištenjem psihologijskih instrumenata
- Davanje povratnih informacija, zajedničko određivanje ciljeva te izrada plana individualnog rada
2. Provođenje plana individualnog rada uključuje:
- upoznavanje s tehnikama učenja i njihovom primjenom (mnemotehnike, mentalne mape i sl.)
- kontinuirani rad na razvoju organizacijskih vještina (izrada tjednog plana rada; pomoć pri organizaciji vremena)
- upoznavanje s osnovnim zakonitostima funkcioniranja mozga relevantnima za uspješno usvajanje vještine učenja
- utvrđivanje individualnog stila učenja, upoznavanje sa strategijama koje iz njega proizlaze i njihova primjena u svakodnevnom životu
- radne materijale (podrška samostalnom učenju)
3. Evaluacija cjelokupnog rada uključuje:
- zajedničku procjenu ostvarenja prethodno postavljenih ciljeva rada
- klijentova procjena kvalitete dobivene usluge

Početna procjena je važna jer omogućuje:
- bolji uvid u uzrok nepostizanja željenog školskog ili akademskog uspjeha
- isključivanje postojanja nekih neprepoznatih teškoća u učenju (poput disleksije, disgrafije …)
- stvaranje personaliziranog paketa koji je u skladu sa specifičnostima i potrebama pojedinca
Početna procjena omogućuje nam bolje razumijevanje uzroka djetetovih poteškoća. Ovaj korak vrlo je važan jer kada detektiramo što je u podlozi problema, možemo bolje i kvalitetnije izraditi plan rada što u konačnici povećava efikasnost i smanjuje njegovo trajanje.
Naš cilj je stvoriti optimalne uvjete u kojima pojedinac može ostvariti svoj puni potencijal, odnosno samostalno učinkovito primjenjivati stečenu vještinu učenja.